Torebkowy vintage i foliówki, czyli współczesna moda na eko

 

mini torebka vintageOgromną popularnością zaczęły cieszyć się eko torby, dzięki którym mamy poczucie dbania o środowisko i podążania za światowymi trendami. Moda na funkcjonowanie zgodnie ze środowiskiem naturalnym stała się tak silna, że systematycznie zaczęła wypierać plastikowe torebki, które z dnia na dzień zaczęły cieszyć się złą sławą. Chodzenie z foliówką jest passe, o czym doskonale wiedzą wszystkie kobiety, które zgodnie z oczekiwaniami producentów przerzuciły się na torebki vintage papierowe lub płócienne, które dodatkowo zachęcają atrakcyjnymi wzorami, zabawnymi napisami czy kolorowymi motywami przewodnimi. Jedynymi, którzy wydają się nie poddawać foliowemu szaleństwu są mężczyźni, którzy konsekwentnie poruszają się po dużych i małych miejscowościach, dzierżąc w dłoniach foliowe torebki, w których znajdują się nie tylko zakupy, ale i akcesoria, kanapki do pracy oraz drobne rzeczy osobiste. Producenci torebek konsekwentnie przekonują, że panowie z foliówkami są niemęscy, nie idą z duchem czasu oraz nie dbają o Matkę Ziemię, przez co przyczyniają się do jej powolnej śmierci.

Tłumaczą, że torebki szybko się niszczą, że łatwo wyjąć z nich zawartość, ponieważ rozcięcie ich nie stanowi dla złodzieja żadnego wysiłku, że na rynku dostępnych jest mnóstwo modeli toreb dla mężczyzn, spośród których możne przebierać i wybierać takie, które będą najlepiej odpowiadały oczekiwaniom oraz stylowi mężczyzny. Na razie odzew nie spełnia oczekiwań, być może jednak panowie potrzebują więcej czasu na oswojenie się z zastaną rzeczywistością. Tymczasem prym w propagowaniu mody na eko wiodą kobiety, które bez żalu odrzuciły „toksyczne” foliówki. Badania pokazały jednak, że o ile płócienne torby są doskonałym rozwiązaniem, to torebki foliowe nie są wcale tak złe, jak starają się je opisać obrońcy przyrody. Popularne torebki powstają polietylenu, czyli prostego związku węgla i wodoru, nie są więc trujące, podczas ich produkcji zużywa się niewiele energii, można je poddawać recyklingowi i nie zatruwają powietrza i wód bardziej, niż ich „eko-siostry”. Biodegradowalne torebki także trzeba sortować i zbierać, dlatego też mogą sprawiać porównywalnie dużo problemów. Nowatorskie rozwiązanie czyli torebki z zawartością skrobi, które miały być zdrowsze i bardziej przyjazne środowisku, w praktyce okazały się skomplikowane w utylizacji oraz mniej wytrzymałe, dlatego też na Zachodzie coraz częściej widać wycofywanie się z ich stosowania. W Polsce ciągle jednak widać wyraźną tendencję do kreowania ich na torebki przyjazne środowisku.

Najlepszym rozwiązaniem w sporze dotyczącym foliówek jest przerzucenie się na torby lniane i bawełniane, które nie tylko są trwałe, ale i na tyle atrakcyjne estetycznie, że bez trudu mogą stanowić dodatek do całości stroju. Torebki można też ozdabiać samodzielnie, dzięki czemu istnieje możliwość stworzenia czegoś oryginalnego – na przykład torebki vintage, wyróżnienia się z tłumu oraz wykazania się talentami plastycznymi oraz artystycznym wyczuciem smaku. Jeszcze do niedawna eko torby kojarzyły się przede wszystkim z zielonymi torebkami, które można było nabyć w każdym sklepie spożywczym, jednak dosyć szybko zauważono, że nie o to w całym trendzie chodzi. Miejsce mało oryginalnych i schematycznych zielonych worków zajęły przedmioty codziennego użytku, które miały być przede wszystkim ładne. Eko torby miały służyć nie tylko przenoszeniu zakupów, ale i zespolenie się z osobowością kobiety na tyle, żeby te były w stanie zrezygnować ze swoich torebek, na rzecz nowego trendu.

Jak można zobaczyć na ulicach dużych miast, zamysł producentów okazał się skuteczny, coraz częściej można spotkać zwolenniczki nowej mody z zarzuconymi na ramię płóciennymi torebkami z różnymi nadrukami, motywami z ulubionymi zespołami i aktorami, gwiazdami kina, hasłami politycznymi oraz dodatkowymi kieszeniami, które można zapełnić swoimi zdjęciami czy też okładką ulubionej książki. Ogromną popularnością zaczęły się bowiem cieszyć płócienne torebki vintage, które posiadają specjalne miejsce na włożenie do środka czasopisma czy innego wydawnictwa, a dzięki przezroczystemu okienku można bez trudu zaprezentować światu okładkę książki, którą właśnie czytamy, albo którą wyjątkowo lubimy. Producenci stawiają na indywidualność, dlatego też starają się maksymalnie spersonifikować swoje wyroby zachęcając jednocześnie klientki do zabawy w dekorowanie i ozdabianie posiadanych przez siebie przedmiotów. Jak więc widać we współczesnym świecie można działać we wspólnym celu, wyznawać te same wartości, ale manifestować je na swój własny sposób, oryginalny, nietypowy i niepodobny do wszystkich pozostałych.

 

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież

Our website is protected by DMC Firewall!